Nowoczesne i designerskie silniki zaburtowe Honda w technologii 4-suwowej umożliwiają ludziom przyjemne podróżowanie po oceanach, morzach, rzekach i jeziorach. Są świadectwem nowoczesnej i pro-ekologicznej techniki inżynieryjnej, której celem jest tworzenie konstrukcji praktycznych i stale podnoszących komfort życia. Honda, od początku istnienia, jest prekursorem rozwiązań technicznych, które są niezawodne, trwałe i oszczędne podczas wieloletniej eksploatacji, łatwe w obsłudze i przyjazne dla środowiska.
W ciągu 50 lat koncern Honda stał się największym na świecie producentem silników, które są szeroko stosowane w motoryzacji, maszynach budowlanych, łodziach, maszynach i urządzeniach do pielęgnacji ogrodu, odśnieżarkach, agregatach prądotwórczych, motopompach, samolotach i wielu innych urządzeniach. Marka stała się synonimem najwyższej jakości i przykładem tej renomy jest stosowanie silników Honda przez konkurencyjnych producentów maszyn i urządzeń.
Honda zawsze była prekursorem nowatorskich rozwiązań technicznych. Przykładem są jedyne na świecie odśnieżarki z napędem hybrydowym, samochody FCX zasilane ogniwami wodorowymi, innowacyjne silniki odrzutowe czy najbardziej zaawansowany humanoid ASIMO. Takim też przykładem nowatorstwa w przeszłości było zbudowanie w 1964 r. pierwszego 4-suwowego silnika zaburtowego.
Konstrukcja 4-suwowego silnika zaburtowego Honda, w epoce silników 2-suwowych, była przełomem w branży. Ewolucja tego typu silnika jest jednocześnie historią ogólną tej technologii, ponieważ Honda od początku wyznaczała światowe trendy. Wiele silników zaburtowych Honda opiera się na doświadczeniach z produkcji samochodów osobowych. Solidność, niezawodność i jakość tych konstrukcji została potwierdzona w milionach jeżdżących po całym świecie modeli Civic, Accord i Odyssey. Sprawdzone w praktyce technologie wdrożono do silników zaburtowych, np.: system zmiennych faz rozrządu V-TEC czy kolektory dolotowe o zmiennej długości. Te same rozwiązania były uprzednio testowane przez wiele lat na torach Formuły 1.
Silniki 4-suwowe Honda spalają ok. 50% paliwa mniej, niż 2-suwowe silniki zaburtowe, co przekłada się na koszty zużycia paliwa.
Honda stosuje kilka unikalnych i opatentowanych rozwiązań technicznych, dzięki czemu silniki zaburtowe wyróżniają się bardzo dobrymi osiągami. Przykładem jest inteligentny system BLAST zwiększający moment obrotowy czy system ECOmo/Lean Burn Feedback polegający na optymalizacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od stopnia obciążenia silnika. Stosuje również znany od dawna z silników samochodowych system zmiennych faz rozrządu VTEC. O zaawansowaniu konstrukcji silników zaburtowych Honda świadczy fakt, że spełniają one nie tylko obecnie obowiązujące normy emisji spalin, ale również te, które będą obowiązywać w przyszłości.
Każdy silnik zaburtowy Honda przechodzi 4-etapowy proces zabezpieczenia specjalną powłoką ochronną. Zabezpiecza ona silnik przed szkodliwym oddziaływaniem słonej wody, działaniem promieniowania UV oraz innymi, ciężkimi warunkami atmosferycznymi.
Honda patrzy daleko w przyszłość i z dużym wyprzedzeniem tworzy innowacyjne rozwiązania, ponieważ długo przygotowuje wdrażanie nowych modeli urządzeń. Wszystkie nowe rozwiązania powstają z myślą o szerokim zastosowaniu, niezawodności, wieloletniej eksploatacji i wygodzie klienta. Każde nowe urządzenie, zanim trafi do seryjnej produkcji jest wnikliwie sprawdzane i testowane.
4-suwowe silniki Honda są o ok. 90% czystsze od silników 2-suwowych. Nie odprowadzają oleju bezpośrednio do wody. Pracują o ok. 50% ciszej niż silniki 2-suwowe, dzięki czemu każdy ma przyjemność z odpoczynku nad wodą. Wyróżniają się także najniższym poziomem emisji spalin na rynku. W praktyce oznacza to bardzo efektywny proces spalania, który przekłada się na najniższe zużycie paliwa z zachowaniem najwyższych osiągów silnika.
4-suwowe silniki zaburtowe Honda powstały z myślą o człowieku i otaczającym go środowisku, by nie tylko spełniać potrzeby użytkownika i podnosić standard jego życia, ale także po to, by w jak najmniejszym stopniu ingerować w czystość otaczającego go świata. W 1964 r., gdy Honda zbudowała pierwszy na świecie 4-suwowy silnik zaburtowy i rozpoczęła seryjną produkcję. Nikt na świecie jeszcze nie mówił o restrykcyjnych normach ekologicznych czy recyclingu.
Wszystkie silniki zaburtowe Honda spełniają z wyprzedzeniem światowe normy dopuszczalnego poziomu emisji spalin i hałasu EPA 2006 (Environmental Protection Agency), CARB 2008 (California Air Resources Board) oraz Dyrektywy Unii Europejskiej (European Union Recreational Craft Directive).
Badania rynkowe potwierdzają, że początkowo klienci wybierali 4-suwowe silniki zaburtowe Honda przede wszystkim z powodu ich bezawaryjności, niskiego zużycia paliwa i łatwej obsługi. Dziś oczekują czegoś więcej. Gdy rozwinęła się świadomość ekologiczna i konieczność ochrony środowiska, Honda już posiadała wieloletnie doświadczenie w budowie ekologicznych silników i oferowała gotowe, sprawdzone rozwiązania, gdy tymczasem konkurencyjni producenci musieli się tej technologii dopiero uczyć. Dlatego podnosząc pokrywę silnika Honda zobaczysz to, o czym inni mogą tylko marzyć.
Silniki zaburtowe Honda to także nowoczesna stylistyka i ergonomia – miękkie opływowe kształty i srebrna barwa odzwierciedlają jedność człowieka ze światem przyrody. Smukły kształt spodziny o niskich oporach hydrodynamicznych zwiększa efektywność napędu, znacząco wpływa na przyspieszenie, prędkość oraz ekonomiczne zużycie paliwa.
Innowacyjna technika ubrana w kompaktową i designerską formę zyskały wysokie uznanie klientów na całym świecie.
Życzymy przyjemnych chwil nad czystą wodą !
Lubisz wymykać się na ryby? Wędkowanie na jeziorze? Często zmieniasz łowiska? Lubisz spędzać czas nad wodą? Nowy silnik Honda BF 2,3 DH na pewno spełni Twoje oczekiwania.
Łatwy, wręcz intuicyjny w obsłudze, kompaktowy, ultra-lekki. Ergonomiczne uchwyty ułatwiają przenoszenie go jedną ręką. Wskutek zastosowania nowoczesnej konstrukcji oraz wprowadzeniu wielu ulepszeń, silnik ten ma najlepszy stosunek mocy do masy w swojej klasie oraz zapewnia najniższe spalanie.
Najnowsza rodzina ekologicznych, czterosuwowych silników zaburtowych niewielkiej mocy powstała z myślą o spełnieniu stale rosnących wymagań klientów. Jak możemy zaobserwować wśród produktów dostępnych na rynku, zapewnienie kompaktowej budowy odbywa się kosztem zastosowanej technologii i materiałów, co najczęściej przekłada się na obniżenie komfortu użytkowania i obsługi. Jak nigdy dotąd w tym przedziale mocy, klienci nie muszą z niczego rezygnować. Konstruktorzy z koncernu Honda opracowali silnik o długiej żywotności, najniższych wibracjach, poziomie hałasu i zużyciu paliwa w tej klasie. Oprócz wielu zalet użytkowych, bogate wyposażenie nowych silników BF 4 / 5 / 6 umożliwia właściwy dobór wersji do bardzo zindywidualizowanych potrzeb i priorytetów klienta.
Woda, słońce i wiatr. Cisza wędkowania, szybkie ślizgi na falach…. Radość i przyjemność wypoczynku na wodzie. Na ulubioną przygodę zabierze Cię silnik zaburtowy Honda BF 8 lub BF 10 – odpowiednio dobrany do posiadanej lub wymarzonej łodzi.
Bezkonkurencyjne połączenie innowacyjnych rozwiązań w silnikach klasy średniej. BF 15 i BF 20 to gwarancja udanych wypraw wędkarskich i wspaniałych przygód na każdym akwenie. Ta para silników została stworzona do napędu pontonów, łodzi i żaglówek o optymalnej długości od 2,7 do 8,5 m.
Rozpiera Cię energia i marzysz o pełnej wyzwań, dynamicznej wodnej wyprawie? Czy może wolałbyś uciec od zgiełku i odpocząć w ciszy i spokoju? Bez względu na to jaką wodną rekreację wybierzesz, silnik BF 30 to świetny kompan, na którym zawsze możesz polegać!
Szukasz silnika do pontonu lub łodzi o długości 4 – 5,5 m? Niezawodnego? Rozwijającego duże prędkości i długiej żywotności? To BF 50 lub BF 40 jest dla Ciebie. Dodatkowo, ta para jest wyjątkowo ekonomiczna w eksploatacji – Twój portfel praktycznie nie odczuje kosztów paliwa.
Honda BF60 - najlepsze przyspieszenie, najlepsza sterowalność, najniższe zużycie paliwa w swojej klasie. W jego konstrukcji zastosowano opatentowane i sprawdzone innowacje Honda tj. systemy BLAST i ECO-mo. Układ BLAST zapewnia chwilowy przyrost mocy i momentu obrotowego w trakcie największego obciążenia silnika przy wychodzeniu łodzi w ślizg lub przy dynamicznym przyspieszaniu.
Wraz z silnikami Honda BF 100 i BF 80, klasa silników zaburtowych średniej mocy wpłynęła na wody nowych innowacji. Ich konstrukcja wysoko zawiesiła poprzeczkę zaawansowania technicznego. Obydwa modele łączą lekką i kompaktową konstrukcję z wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami w japońskiej jakości. Mistrzowska kombinacja BF 100 i BF 80 oznacza najlepsze osiągi maksymalne, najlepsze przyspieszenie i elastyczność w całym zakresie obrotów wraz z bardzo niskie zużycie paliwa.
Układ zmiennych faz rozrządu VTEC (zastosowany w BF 100 / 150 / BF 225 / BF 250), sekwencyjny wtryski paliwa PGM-IG, kolektory dolotowe o zmiennej długości, separator wody z układu paliwowego sprzężony z układem alarmowym, ECOmo czy Blast to tylko niektóre istotne cechy...
Przy budowie BF 115 / 135 / 150, Honda opatentowała aż 37 innowacji technicznych, które już na zawsze zmieniły świat silników zaburtowych.
BF 175, BF 200 i BF 225 to rodzina najbardziej zaawansowanych technicznie 4-suwowych silników zaburtowych. Wraz z BF 250 powstały na bazie super konstrukcji Honda Odyssey – najnowszego 24-zaworowego silnika V6 po pojemności 3,5l. Odkrywają przed nami czwarty wymiar na wodzie – prawdziwą moc ślizgu na falach i dynamiczne osiągi.
Najnowszy i największy 4-suwowy silnik zaburtowy Honda. Odzwierciedla najbardziej nowoczesną inżynierską myśl techniczną i oferuje całe spectrum innowacyjnych rozwiązań, które spełniają najbardziej wyrafinowane oczekiwania bardzo wymagających motorowodniaków.