Porady

Doświadczeni motorowodniacy doskonale wiedzą, że prawidłowe przygotowanie silnika zaburtowego do nowego sezonu to podstawowy warunek bezproblemowego użytkowania silnika i spędzania czasu na łodzi. Nie można tego lekceważyć i najlepiej jest powierzyć to zadanie autoryzowanym profesjonalistom. Jeżeli silnik nie był poddany przeglądowi technicznemu po poprzednim sezonie, jak to jest zalecane, należy to wykonać wczesną wiosną. Warto zatem zarezerwować wizytę w Autoryzowanym Serwisie Honda Marine.


olej silnikowy i filtr

Silnik gotowy do nowego sezonu to ten,

  • który po ostatnim użytkowaniu został przepłukany czystą wodą,
  • w którym wymieniono olej silnikowy, olej w przekładni, filtr oleju (w silnikach od 8 do 350 KM), paliwa, sprawdzono wirnik pompy wodnej (nie dotyczy silnika Honda BF 2.3), stan śruby napędowej, anod, świec zapłonowych oraz zadbano o właściwe smarowanie elementów ciernych.
  • Ponadto warto pamiętać, by raz w roku dokonać kontroli rozrządu, wyregulować luz zaworowy, sprawdzić termostat i odpowietrznik skrzyni korbowej.
  • Co 2 lata należy sprawdzać i w razie konieczności wymienić przewody paliwowe, które muszą być wymienione zawsze w przypadku śladów wycieku lub widocznych uszkodzeń. Należy również sprawdzić, a w razie konieczności wyregulować cięgno zmiany biegów.
  • Do napraw i konserwacji warto używać oryginalnych części zamiennych Honda, których parametry są idealnie dostosowane do danego typu silnika zaburtowego, oraz zalecanego oleju.


Niezastąpionym wsparciem technicznym jest gniazdo diagnostyczne, w które wyposażone są silniki Honda od mocy 40 KM aż do 350 KM. Gniazdo diagnostyczne, którego zadaniem jest kontrola przebiegu pracy silnika, po podłączeniu do komputera ujawnia pełną historię pracy silnika i umożliwia szybkie wykrycie usterek.


Silnik gotowy do nowego sezonu

Jakie są najczęstsze zaniedbania?

Niewypalone paliwo po zakończeniu poprzedniego sezonu - w takim przypadku z bardzo dużym prawdopodobieństwem pojawią się problemy z nierówną pracą silnika. W skrajnych przypadkach może się to przyczynić nawet do unieruchomienia silnika.

Eksploatując silnik należy zwracać uwagę na sposób przechowywania paliwa, ponieważ benzyna przechowywana przez kilka miesięcy traci swoje właściwości. Paliwo należy przechowywać wyłącznie w zbiornikach lub kanistrach przeznaczonych do tego celu. Nie zaleca się jego przechowywania w plastikowych butelkach po napojach czy pojemnikach po płynie do spryskiwaczy samochodowych, a dość często ma to miejsce…

W przypadku przechowywania paliwa w kanistrach metalowych, należy dbać o jakość kanistrów, w których z czasem zachodzą nieuniknione procesy korozji. Powstający na dnie osad, niewidoczny dla oka, może dostać się do gaźnika, zatkać jego dysze i w konsekwencji unieruchomić silnik.

Uwaga! Odradzamy samodzielne czyszczenie czy regulację gaźnika ponieważ czynność ta najczęściej wymaga zastosowania specjalistycznych narzędzi takich jak na przykład myjka ultradźwiękowa. Każdy silnik zaburtowy to poważna inwestycja i warto o niego dbać w sposób profesjonalny. W naszych Autoryzowanych Serwisach Honda Marine zawsze można liczyć na fachową obsługę, profesjonalny przegląd techniczny, diagnostykę komputerową, prawidłowe przygotowanie silnika do sezonu – wszystko zgodnie ze sztuką i zaleceniami producenta. Gwarantuje to, że Wasz silnik odwdzięczy się niezawodnością.

olej silnikowy i filtr

Zapraszamy do szybkiego rezerwowania wizyt w najbliższym Autoryzowanym Serwisie Honda Marine, a motorowodniaków z Pomorza i okolic zapraszamy również do kontaktu z mobilnym serwisem Honda Marine realizowanym przez naszego Autoryzowanego Partnera w Gdyni

Oferta

promocja

OKAZJE Z OUTLETU HM:

  • Silnik Honda BF15DK2LHU


    Fabrycznie nowy z roku produkcji 2019, w oryginalnym opakowaniu. Możliwość zamówienia i odbioru u dowolnego Dealera Honda Marine.

    Cena wyprzedażowa: 11 500,00 zł. brutto

    Więcej informacji...

S5 Box