Silnik zaburtowy Honda BF 80 / 100
Silnik zaburtowy Honda BF 80 / BF 100

Mistrzowska kombinacja

Wraz z silnikami Honda BF 100 i BF 80, klasa silników zaburtowych średniej mocy wpłynęła na wody nowych innowacji. Ich konstrukcja wysoko zawiesiła poprzeczkę zaawansowania technicznego. Obydwa modele łączą lekką i kompaktową konstrukcję z wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami w japońskiej jakości. Mistrzowska kombinacja BF 100 i BF 80 oznacza najlepsze osiągi maksymalne, najlepsze przyspieszenie i elastyczność w całym zakresie obrotów wraz z bardzo niskie zużycie paliwa.


Nowe wzorce przyspieszenia

BF 100 i BF 80 wyposażone są przede wszystkim w unikalną i rewolucyjną technologię BLAST®, opatentowaną przez Honda technologię ECOmo i  wielopunktowy sekwencyjny programowany wtrysk paliwa PGM-FI. Rozwiązania te w konsekwencji umożliwiają zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika w zakresie niskich obrotów, przy których łódź wchodzi w ślizg i rozpędza się do prędkości maksymalnej oraz uzyskanie wysokiej  wydajność spalania wpływającej na znaczne obniżenie zużycia paliwa przy zapewnieniu  niskiego poziomu emisji spalin.

BF 100 dodatkowo jest wyposażony w system VTEC® czyli zmienne fazy rozrządu i układ Lift Electronic Control zapewniające przyspieszenie w całym zakresie obrotów silnika oraz błyskawiczne uzyskanie mocy w każdej chwili.


Łatwe sterowanie w trollingu

Praktyczna dogodność dla wędkarzy i sterników manewrujących w ciasnych portach. W  BF 100 i BF 80 zainstalowano regulator sterowania podczas trollingu, który umożliwia precyzyjne, skokowe ustawienie niskiej prędkości do 50 obr./min.


Łączność na pokładzie

Chcesz na bieżąco znać parametry silnika? Chcesz podłączyć GPS, nawigacje, echosondy? Z BF 100 i BF 80 to wszystko jest możliwe, ponieważ silniki te są skonstruowane zgodnie ze standardem NEMEA 2000® zapewniającym sprawną łączność z innymi urządzeniami pokładowymi.

W łodzi z silnikiem BF 100 lub BF 80 poczujesz się jak w samochodzie najwyższej światowej klasy. Życzymy udanej wyprawy!

Czy wiesz, że…
BF 80 / BF 100 to:

  • nowa generacja silników średniej mocy
  • najlepsze osiągi maksymalne, przyspieszenie w całym zakresie obrotów, bardzo niskie zużycie paliwa
  • ojemność 1 496 cm3
  • BF 100  - głowica z układem zmiennych faz rozrządu V-TEC.
  • moc 80 kM / 5 500-6 000 obr./min. ; 100 kM / 5 000-6 000 obr./min.
  • separator wody sprzężony z układem alarmowym zabezpieczający układ wtryskowy przed uszkodzeniem
  • spodzina o zmniejszonych oporach hydrodynamicznych
  • potężny alternator o maksymalnej wydajności prądu ładowania akumulatora 12V/35A
  • rozrząd napędzany łańcuchem
  • 44 Amperowy  alternator ładuje duży akumulator lub zespół akumulatorów prądem o natężeniu nawet do 35 A
  • przyłącze do płukania słodką wodą - zabezpiecza przed korozją i nalotami w układzie chłodzenia?

 

Dane techniczne

Model BF 80
Cylindry 4 / OHC / rzędowy
16 zaworów
Poj. skokowa 1.496 cm3
Średnica x skok (mm) 73 x 89,5
Obr. max 5.500 - 6.300
Moc max. KM 80
Chłodzenie wodne
Zasilanie PGM-FI
Zapłon PGM-IG
Rozruch elektryczny
Pojemność zbiornika paliwa -
Przełożenie 2.33
Moc alternatora 44 A
Ładowanie akumulatora 35 A
Standard NMEA 2000 tak
Wysokość pawęży (mm) L - 537 / X - 664
Ciężar (kg) 166 / 171
Podnoszenie i regulacja Power Trim & Tilt

 

  - Folder z danymi technicznymi silników zaburtowych

S5 Box