Silniki zaburtowe

Silniki zaburtowe



Nowoczesne i designerskie silniki zaburtowe Honda w technologii 4-suwowej umożliwiają ludziom przyjemne podróżowanie po oceanach, morzach, rzekach i jeziorach. Są świadectwem nowoczesnej i pro-ekologicznej techniki inżynieryjnej, której celem jest tworzenie konstrukcji praktycznych i stale podnoszących komfort życia. Honda, od początku istnienia, jest prekursorem rozwiązań technicznych, które są niezawodne, trwałe i oszczędne podczas wieloletniej eksploatacji, łatwe w obsłudze i przyjazne dla środowiska.

W ciągu 50 lat koncern Honda stał się największym na świecie producentem silników, które są szeroko stosowane w motoryzacji, maszynach budowlanych, łodziach, maszynach i urządzeniach do pielęgnacji ogrodu, odśnieżarkach, agregatach prądotwórczych, motopompach, samolotach i wielu innych urządzeniach. Marka stała się synonimem najwyższej jakości i przykładem tej renomy jest stosowanie silników Honda przez konkurencyjnych producentów maszyn i urządzeń.


„Nie szukamy połowicznych rozwiązań”

Honda zawsze była prekursorem nowatorskich rozwiązań technicznych. Przykładem są jedyne na świecie odśnieżarki z napędem hybrydowym, samochody FCX zasilane ogniwami wodorowymi, innowacyjne silniki odrzutowe czy najbardziej zaawansowany humanoid ASIMO. Takim też przykładem nowatorstwa w przeszłości było zbudowanie w 1964 r. pierwszego 4-suwowego silnika zaburtowego.

Konstrukcja 4-suwowego silnika zaburtowego Honda,  w epoce silników 2-suwowych, była przełomem w branży. Ewolucja tego typu silnika jest jednocześnie historią ogólną tej technologii, ponieważ Honda od początku wyznaczała światowe trendy. Wiele silników zaburtowych Honda opiera się na doświadczeniach z produkcji samochodów osobowych. Solidność, niezawodność i jakość tych konstrukcji została potwierdzona w milionach jeżdżących po całym świecie modeli Civic, Accord i Odyssey. Sprawdzone w praktyce technologie wdrożono do silników zaburtowych, np.: system zmiennych faz rozrządu V-TEC czy kolektory dolotowe o zmiennej długości. Te same rozwiązania były uprzednio testowane przez wiele lat na torach Formuły 1.


Silniki zaburtowe Honda – trafny wybór

Niższe koszty eksploatacji

Silniki 4-suwowe Honda spalają ok. 50% paliwa mniej, niż 2-suwowe silniki zaburtowe, co przekłada się na koszty zużycia paliwa.


Technika Honda Marine

Honda stosuje kilka unikalnych i opatentowanych rozwiązań technicznych, dzięki czemu silniki zaburtowe wyróżniają się bardzo dobrymi osiągami. Przykładem jest inteligentny system BLAST zwiększający moment obrotowy czy system ECOmo/Lean Burn Feedback polegający na optymalizacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od stopnia obciążenia silnika. Stosuje również znany od dawna z silników samochodowych system zmiennych faz rozrządu VTEC. O zaawansowaniu konstrukcji silników zaburtowych Honda świadczy fakt, że spełniają one nie tylko obecnie obowiązujące normy emisji spalin, ale również te, które będą obowiązywać w przyszłości.


Wielowarstwowa powłoka antykorozyjna

Każdy silnik zaburtowy Honda przechodzi 4-etapowy proces zabezpieczenia specjalną powłoką ochronną. Zabezpiecza ona silnik przed szkodliwym oddziaływaniem słonej wody, działaniem promieniowania UV oraz innymi, ciężkimi warunkami atmosferycznymi.


Sprawdzone rozwiązania

Honda patrzy daleko w przyszłość i z dużym wyprzedzeniem tworzy innowacyjne rozwiązania, ponieważ długo przygotowuje wdrażanie nowych modeli urządzeń. Wszystkie nowe rozwiązania powstają z myślą o szerokim zastosowaniu, niezawodności, wieloletniej eksploatacji i wygodzie klienta. Każde nowe urządzenie, zanim trafi do seryjnej produkcji jest wnikliwie sprawdzane i testowane.


Ochrona środowiska – ponad 50 lat doświadczenia

4-suwowe silniki Honda są o ok. 90% czystsze od silników 2-suwowych. Nie odprowadzają oleju bezpośrednio do wody. Pracują o ok. 50% ciszej niż silniki 2-suwowe, dzięki czemu każdy ma przyjemność z odpoczynku nad wodą. Wyróżniają się także najniższym poziomem emisji spalin na rynku. W praktyce oznacza to bardzo efektywny proces spalania, który przekłada się na najniższe zużycie paliwa z zachowaniem najwyższych osiągów silnika.

4-suwowe silniki zaburtowe Honda powstały z myślą o człowieku i otaczającym go środowisku, by nie tylko spełniać potrzeby użytkownika i podnosić standard jego życia, ale także po to, by w jak najmniejszym stopniu ingerować w czystość otaczającego go świata. W 1964 r., gdy Honda zbudowała pierwszy na świecie 4-suwowy silnik zaburtowy i rozpoczęła seryjną produkcję. Nikt na świecie jeszcze nie mówił o restrykcyjnych normach ekologicznych czy recyclingu.

Wszystkie silniki zaburtowe Honda spełniają z wyprzedzeniem światowe normy dopuszczalnego poziomu emisji spalin i hałasu EPA 2006 (Environmental Protection Agency), CARB 2008 (California Air Resources Board) oraz Dyrektywy Unii Europejskiej (European Union Recreational Craft Directive).

Badania rynkowe potwierdzają, że początkowo klienci wybierali 4-suwowe silniki zaburtowe Honda przede wszystkim z powodu ich bezawaryjności, niskiego zużycia paliwa i łatwej obsługi. Dziś oczekują czegoś więcej. Gdy rozwinęła się świadomość ekologiczna i konieczność ochrony środowiska, Honda już posiadała wieloletnie doświadczenie w budowie ekologicznych silników i oferowała gotowe, sprawdzone rozwiązania, gdy tymczasem konkurencyjni producenci musieli się tej technologii dopiero uczyć. Dlatego podnosząc pokrywę silnika Honda zobaczysz to, o czym inni mogą tylko marzyć.


Nowoczesny i ergonomiczny design

Silniki zaburtowe Honda to także nowoczesna stylistyka i ergonomia – miękkie opływowe kształty i srebrna barwa odzwierciedlają jedność człowieka ze światem przyrody. Smukły kształt spodziny o niskich oporach hydrodynamicznych zwiększa efektywność napędu, znacząco wpływa na przyspieszenie, prędkość oraz ekonomiczne zużycie paliwa.

Innowacyjna technika ubrana w kompaktową i designerską formę zyskały wysokie uznanie klientów na całym świecie.

Życzymy przyjemnych chwil nad czystą wodą !


Silnik zaburtowy Honda BF 2,3 DH

Największa moc w małym rozmiarze

Lubisz wymykać się na ryby? Wędkowanie na jeziorze? Często zmieniasz łowiska? Lubisz spędzać czas nad wodą? Nowy silnik Honda BF 2,3 DH na pewno spełni Twoje oczekiwania.

Łatwy,  wręcz intuicyjny w obsłudze, kompaktowy, ultra-lekki. Ergonomiczne uchwyty ułatwiają przenoszenie go jedną ręką. Wskutek zastosowania nowoczesnej konstrukcji oraz wprowadzeniu wielu ulepszeń, silnik ten ma najlepszy stosunek mocy do masy w swojej klasie oraz zapewnia najniższe spalanie.

Silnik zaburtowy Honda BF 5

Dopracowane w każdym calu

Najnowsza rodzina ekologicznych, czterosuwowych silników zaburtowych niewielkiej mocy powstała z myślą o spełnieniu stale rosnących wymagań klientów. Jak możemy zaobserwować wśród produktów dostępnych na rynku, zapewnienie kompaktowej budowy odbywa się kosztem zastosowanej technologii i materiałów, co najczęściej przekłada się na obniżenie komfortu użytkowania i obsługi. Jak nigdy dotąd w tym przedziale mocy, klienci nie muszą z niczego rezygnować. Konstruktorzy z koncernu Honda opracowali silnik o długiej żywotności, najniższych wibracjach, poziomie hałasu i zużyciu paliwa w tej klasie. Oprócz wielu zalet użytkowych, bogate wyposażenie nowych silników BF 4 / 5 / 6 umożliwia właściwy dobór wersji do bardzo zindywidualizowanych potrzeb i priorytetów klienta.

Silnik zaburtowy Honda BF 8 / BF10

Pod żaglami radości!

Woda, słońce i wiatr. Cisza wędkowania, szybkie ślizgi na falach…. Radość i przyjemność wypoczynku na wodzie. Na ulubioną przygodę zabierze Cię silnik zaburtowy Honda BF 8 lub BF 10 – odpowiednio dobrany do posiadanej lub wymarzonej łodzi.

Silnik zaburtowy Honda BF 15 / BF 20

Nowoczesna wszechstronność

Bezkonkurencyjne połączenie innowacyjnych rozwiązań w silnikach klasy średniej. BF 15 i BF 20 to gwarancja udanych wypraw wędkarskich i wspaniałych przygód na każdym akwenie. Ta para silników została stworzona do napędu pontonów, łodzi i  żaglówek o optymalnej długości od 2,7 do 8,5 m.

Silnik zaburtowy Honda BF 25 / BF 30

Wieloletni towarzysz wypraw

Rozpiera Cię energia i marzysz o pełnej wyzwań, dynamicznej wodnej wyprawie? Czy może wolałbyś uciec od zgiełku i odpocząć w ciszy i spokoju? Bez względu na to jaką wodną rekreację wybierzesz, silnik BF 30 to świetny kompan, na którym zawsze możesz polegać!

Silnik zaburtowy Honda BF 40 / BF 50

Najszybszy i najbardziej ekonomiczny silnik tej mocy

Szukasz silnika do pontonu lub łodzi o długości 4 – 5,5 m? Niezawodnego? Rozwijającego duże prędkości i długiej żywotności? To BF 50 lub BF 40 jest dla Ciebie. Dodatkowo, ta para jest wyjątkowo ekonomiczna w eksploatacji – Twój portfel praktycznie nie odczuje kosztów paliwa.

Silnik zaburtowy Honda BF 60

Klasa na wodzie

Honda BF60 - najlepsze przyspieszenie, najlepsza sterowalność, najniższe zużycie paliwa w swojej klasie. W jego konstrukcji zastosowano opatentowane i sprawdzone  innowacje Honda tj. systemy BLAST i ECO-mo. Układ BLAST zapewnia chwilowy przyrost mocy i momentu obrotowego w trakcie  największego obciążenia silnika przy wychodzeniu łodzi w ślizg lub przy dynamicznym przyspieszaniu.

Silnik zaburtowy Honda BF 80 / BF 100

Mistrzowska kombinacja

Wraz z silnikami Honda BF 100 i BF 80, klasa silników zaburtowych średniej mocy wpłynęła na wody nowych innowacji. Ich konstrukcja wysoko zawiesiła poprzeczkę zaawansowania technicznego. Obydwa modele łączą lekką i kompaktową konstrukcję z wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami w japońskiej jakości. Mistrzowska kombinacja BF 100 i BF 80 oznacza najlepsze osiągi maksymalne, najlepsze przyspieszenie i elastyczność w całym zakresie obrotów wraz z bardzo niskie zużycie paliwa.

Silnik zaburtowy Honda BF 135 / BF 150

37 nowatorskich rozwiązań

Układ zmiennych faz rozrządu VTEC (zastosowany w BF 100 / 150 / BF 225 / BF 250), sekwencyjny wtryski paliwa PGM-IG, kolektory dolotowe o zmiennej długości, separator wody z układu paliwowego sprzężony z układem alarmowym, ECOmo czy Blast to tylko niektóre istotne cechy...

Przy budowie BF 115 / 135 / 150, Honda opatentowała aż 37 innowacji technicznych, które już na zawsze zmieniły świat silników zaburtowych.

Silnik zaburtowy Honda BF 175 / BF 200 / BF 225

Czwarty wymiar na wodzie

BF 175, BF 200 i BF 225 to rodzina najbardziej zaawansowanych technicznie 4-suwowych silników zaburtowych. Wraz z BF 250 powstały na bazie super konstrukcji Honda Odyssey – najnowszego 24-zaworowego silnika V6 po pojemności 3,5l. Odkrywają przed nami czwarty wymiar na wodzie – prawdziwą  moc ślizgu na falach i dynamiczne osiągi.

Silnik zaburtowy Honda BF 250

Moc w kolorze Aquamarine Silver Metalic

Najnowszy i największy 4-suwowy silnik  zaburtowy Honda. Odzwierciedla najbardziej nowoczesną inżynierską myśl techniczną i oferuje całe spectrum innowacyjnych rozwiązań, które spełniają najbardziej wyrafinowane oczekiwania bardzo wymagających motorowodniaków.

S5 Box